luni, 6 iunie 2011

Campanie Iwostin - Importanta protectiei solare

Hey girls,

Cred ca deja ati aflat despre campania Iwostin Solecrin, o campanie pentru constientizarea importantei protectiei solare.
A venit vara, cu totii suntem nerabdatori sa lenevim la soare, sa ne bronzam, cu toate acestea insa, nu trebuie sa uitam de protectia solara (uleiul de masline nu este o solutie...de ce spun acest lucru? pentru ca am auzit foarte multe fete care folosesc uleiul de masline pentru a se bronza, nu constientizeaza cat de important este sa folosesti produse cu factor mare de protectie, in conditiile in care soarele devine tot mai periculos pentru sanatate). 
                                                              (poza este preluata de pe site-ul eva.ro)
Bineinteles, daca va expuneti la soare pana in ora 10:00 si dupa ora 16:00, soarele are si el rolul sau, este principala sursa de vitamina D, fara de care, calciul nu s-ar putea asimila in oase. Cu toate acestea, chiar cu riscul de a ma repeta, nu uitati de produsele pentru protectia solara.

Revenind la campania Iwostin, timp de 5 zile, incepand de astazi si pana vineri, voi prezenta un motiv pe zi pentru care protectia solara este importanta.
Motivul poate cel mai important, care ar trebui sa ne puna pe ganduri atunci cand alegem sa nu folosim produse de protectie solara, dar si faptul ca nu respectam intervalul orar permis atunci cand ne expunem la soare, este cancerul de piele.
Persoanele cu pielea alba sunt in special predispuse la arsuri solare, riscul de cancer fiind mai crescut, insa chiar si asa, retineti, cancerul nu este selectiv, protejati-va pielea!

Cele mai comune trei tipuri de cancer de piele sunt carcinomul bazocelular, carcinomul scuamocelular şi melanomul. 
Faţa, gâtul, urechile, antebraţele şi mâinile sunt părţile cele mai comune unde apare cancerul de piele. (sursa: solecrin.ro).

In fiecare an sunt descoperite peste 2 milioane de cazuri noi dintre care 200.000 de melanoame maligne in intreaga lume, informeaza Programul Natiunilor Unite pentru Mediu, creat de ONU.
Melanomul, (format din celule cu pigment de piele anormal, denumite melanocite) este forma cea mai grava a cancerului de piele. De obicei apare sub forma unei pete maronii la nivelul pielii, care seamana cu o alunita mai neobisnuita. Conturul sau este neregulat si are in general o forma asimetrica. Culoarea acestei alunite este diferita, poate fi maronie, rosiatica sau gri. (sursa sanatate.acasa.ro - aici puteti citi intregul articol).

Am ales sa incep cu cel mai important motiv, pentru a va determina sa constientizati (desi sunt convinsa ca deja faceti asta) motivele pentru care protectia solara este obligatorie. 
Recent am auzit un caz foarte trist, este vorba despre o persoana care din pacate a ignorat produsele de protectie solara si nici nu a tinut cont de intervalul orar permis pentru expunerea la soare. Scenariul? O alunita care s-a marit in urma expunerii la soare (imaginati-va dimensiunea unei portocale), a fost operata, insa cancerul a reaparut. Continuarea? Cred ca va imaginati. Si totul s-a petrecut intr-un timp foarte scurt. 
Haideti asadar, sa nu riscam, si sa luam in serios importanta protectiei solare (stratul de ozon, cel care protejeaza Pamantul de radiatiile ultraviolete a inceput sa se subtieze). 

Stiu ca a fost o postare lunga, si sper ca ati avut rabdare sa cititi, vreau doar sa va mai spun ca, dintre toate comentariile pe care le voi primi pe parcursul celor 5 zile, voi alege un singur comentariu care ma va impresiona cel mai mult, si voi premia respectiva persoana. In ce va consta premiul? Surpriza! Va asigur in orice caz ca o sa va placa :).


Va multumesc pentru timpul acordat!


Kisses,
Gabriela





2 comentarii:

  1. Interesant postul. Multe din informatii deja le stim, dar nu le dam atentie si neglijam pericolul pe care il reprezinta soarele. Eu chiar evit sa stau in timpul zilei la soare, mi se face rau de la radiatii si caldura.

    Recunosc, pt bronz am fost 4 sedinte la solar. Am prins o nuanta aramie si mi-e suficient. O colega de munca care mi-a reprosat acest obicei a fost ieri la strand iar acum e ingrozitor de rosie si arsa.

    La noi mai e problema ca la mare sau la piscina nu ai alte activitati de facut decat sa te prajesti si atunci stai de dimineata pana seara la soare.

    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Am citit pe mai multe bloguri posturi de acest gen si mi se pare o campanie foarte buna.
    Din pacate, adevarul este ca multi stiu deja aceste informatii insa nu le iau in seama si nu constientizeaza cat de nocive sunt efectele expunerii indelungate la soare.
    Un caz concret: am o prietena care in fiecare vara face plaja la ora 12 si nu foloseste nicio lotiune spf ci se da cu ulei de masline "ca sa se inegreasca mai repede" cum zice ea, iar eu incerc de fiecare data sa-i explic cat de periculos este ceea ce face ea, ca risca sa faca cancer de piele, insa pur si simplu nu asculta.
    Probabil ca mai sunt multi oameni ca ea pentru ca in fiecare an vad pe plaja oameni rosii ca racul,prajiti efectiv, de la copii pana la batrani.
    Eu am evitat intotdeauna expunerea la soare pentru ca am pielea deschisa si folosesc intotdeauna o lotiune cu spf 30. Prefer sa nu am bronzul mult dorit de majoritatea fetelor dar sa ma simt in siguranta atunci cand ma bucur de mare.

    RăspundețiȘtergere